Emma Forsberg

2014.

Allmänt Permalink1
Beskriv året med tre ord.
Oklart, självklart och kärleksfullt.

Under våren 2014 fick jag för mig att jag ville flytta ifrån Stockholm. Ett tag lutade det åt Göteborg. Sedan träffade jag Peter som bor i Sundsvall. Trots att det var rätt oklart i början hur vi skulle göra med att vi bodde i olika städer så fanns det aldrig något tvivel på att flytta upp till honom. Jag ville ju flytta och varför skulle jag flytta någon annanstans än till honom? Har alltid gillat Sundsvall då stor del av min släkt bor här och kom igen - snö?!
 
 
Bästa köpet?
iPhone 6
 
Nu var det ju inte jag som köpte den, men den får räknas med här ändå. Kan inte minnas att jag köpt något annat märkvärdigt.
Hur som helst så sjöng min gamla iPhone 4 verkligen på sista versen så Peter åkte och köpte en vit-guldig iPhone 6 till mig, bara sådär.
 
Fick en iPhone 6 av min sambo
 
 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Återkommer.

Vilket datum kommer du alltid att
minnas?
Gjorde min första tatuering 3 mars
RM-helgen 29-31 maj
Håkan Hellström på Ullevi 7 juni
Midsommarhelgen 19-22 juni
Jag och Peter blev tillsammans 14 juli
 
Hela RM-helgen var helt perfekt, jag var på strålande humör, min dåvarande förening gjorde väldigt bra ifrån sig, det var varmt, jag och Sandra bodde på Clarion hela helgen och allt var bara allmänt gött. Resan hem var kaos men vad gör det, kom hem rätt sent och då smsade en söt kille att han ville ses, sen åkte vi omkring i hans bil hela natten. Killen var förstås Peter.
 
Håkan säger väl sig självt, men även den helgen var perfekt. Vi bestämde lite spontant precis innan att Rebecca och Jocke skulle med också så vi bilade ner till Göteborg, gick på Liseberg och jag och Sandra taggade Håkan. Vi sov på världens skithotell eftersom allt annat var fullbokat. Håkan var perfekt.
 
Midsommarhelgen är rätt självklar på den här listan, det var ju då jag och Peter började dejta!
 
Jag och Peter blev tillsammans den 14 juli, vi hade precis varit på bio och stod på gatan utanför mitt hus och fotade bilar med lång slutartid då vi bestämde att det skulle vara vi två.

 

 
 
 
 
 
 







Vilka har du umgåtts med mest?
Peter såklart eftersom han är min sambo, Sandra och jag satt ihop hela våren. Och Vikis, min trogne cheer-BFF som kommer upp till Sundsvall rätt ofta för att hälsa på oss.
 
Har du haft ett förhållande under 2014?
Ja.
 
Vart reste du under 2014?
Med cheerleadingen: Västerås i mars på DM och Nyköping i slutet av maj på RM.
 
Annars så var jag och Peter i Berlin en helg i mitten av augusti. Vi visste att vi ville åka iväg en helg tillsammans med vi visste inte vart, tillslut kom vi fram till Berlin efter rekommendation av en kund till mig. Det var fantasiskt och vi kommer definitivt åka tillbaka dit någon gång då vi känner att vi inte riktigt hann med allt vi ville göra och se.
 
I slutet av september åkte jag och Sandra iväg en hel vecka till London. Vi hade bokat resan precis i början av sommaren och längtat fram tills dess.
Många frågade vad vi skulle göra en vecka i London men vad gör man inte i London? Vi gick mest runt bara och njöt av att vara där. Perfekt väder hade vi också hela veckan och vi bodde med gångavstång från Oxford street och Hyde park, vilket var perfekt.

Vad såg du mest fram emot?
Tävlingar och träningsläger med mitt gamla lag.
 
Det finns få saker som gör mig så lycklig som tävlingshelger och träningsläger. För det första så får laget en otrolig sammanhållning men sedan så är alla på bra humör och man kan koppla bort allt annat och bara vara i sin cheerbubbla. Cheerbubblor är bäst.
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
Att jag lämnade min gamla förening som jag tyckte så mycket om. Men jag ville vidare, även om jag hade bott kvar i Stockholm så hade jag bytt förening för att kunna utvecklas som tränare - en möjlighet som tyvärr inte fanns i min gamla förening.
 
En annan stor händelse är ju att jag träffade mitt livs kärlek. Vi har känt varandra så länge men det var först när vi började prata mycket igen som allt bara klickade och var så självklart.

Den sista stora händelsen är att jag flyttade till Sundsvall.
 
Har du blivit bättre på något?
 Jag har blivit en bättre tränare.

Även fast jag har tränat nybörjare i fyra år så har det ändå alltid varit ungefär halva laget som gått på cheerleading tidigare. När jag flyttade till Sundsvall och blev tränare så är det TVÅ av elva som gått innan, vilket har fått mig att utvecklas som tränare i och med att jag har behövt lära ut från grunden på ett annat sätt än tidigare.
Tjejerna jag tränar har utvecklats något enormt den här terminen.
 
Vad var extra bra?
Att lämna Stockholm och flytta upp till Sundsvall.
 
Lärde du känna några nya människor?
Min nya tränarkollega och övriga styrelsemedlemmar i Fancy samt laget jag tränar, såklart. Världens härligaste tjejer.

Filip, Peters bästa kompis.
Bea och Cris som är Peters syster och hennnes pojkvän.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom resor (+ shopping utomlands) så spenderade jag mest pengar på att äta ute.
Middagar med vänner eller med Peter är dock något jag tycker är värt att spendera pengar på och gör det gärna. Men snabbmat och liknande är egentligen så ovärt pengarna, även om det känns rätt för stunden.
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Lämnade min familj, min katt och mina vänner och flyttade till en annan stad. 
Jag tatuerade mig.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Fotograferat.
 
Mitt fotosug kommer och går och det här året har inte direkt varit något höjdarår. De bilder jag tar ligger dessutom kvar i kameran eller i datorn utan att redigeras eller publiceras någonstans vilket för mig är samma sak som att inte ta några bilder alls.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Är jag jättetråkig om jag svarar Peter?
Annars så.. När jag flyttade så kunde inte min katt Sessan flytta med och vi pratade ett tag om att skänka bort henne, som tur var kunde Rebecca och Jocke ta henne så hon är fortfarande kvar i familjen och jag kan hälsa på henne. Även om hon inte känner igen mig längre.
 
Vem saknade du?
Elina.

Vi har varit vänner i tio år och sedan några år tillbaka bor hon i Karlstad vilket gör att vi inte kan ses så ofta. Dock pratar vi i telefon eller smsar ofta, men det är inte riktigt samma sak.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 Jag och Peter tänker spara mer pengar för att senare köpa en lägenhet ihop.
Jag ska börja fota mer och faktiskt ta mig tid att redigera bilderna.
 
Tror du 2015 kommer bli lika bra?
 2014 var ett bra år och jag tror att 2015 kommer bli ÄNNU bättre.
Jag tror inte att så mycket nytt och spännande kommer hända, jag tror mer att det kommer vara som "sagan om de två tornen" eller "HP och Fenixordern" eller "Mockingjay part 1", dvs ett år som bygger upp nästkommande år.
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Tänk på vad som är värt i framtiden och prioritera. 
Tänk på och sätt dig själv (och Peter) i första hand.
 
Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Mina planer är att fortsätta att utvecklas som tränare och att vi åker på de två planerade tävlingarna.
Sedan ska jag och Peter spara pengar som sagt och börja kolla på lägenheter.
Karriärsmässigt är min plan att få ett jobb inom något jag gillar och ev. börja plugga till hösten.
Till top