Emma Forsberg

100 saker om mig

Allmänt Permalink0
1. Jag älskar serier som OTH, SATC och vänner och har svårt för polisserier och mer seriösa serier
2. Sedan jag flyttade till Sundsvall ligger jag efter i varenda serie jag ser, några har jag till och med slutat titta på helt
3. Jag älskar att ha rutiner och struktur, men blir lycklig i hela kroppen av att göra spontana saker eller köp också
4. Min pojkvän är den vackraste jag sett
5. Jag har haft 5 katter, Sissi, Pepsi, Sokrates, Pussel och Sessan
 
 
6. Jag älskar och dricker väldigt mycket te, helst ur stora fina koppar
7. Att vara coach är bland det bästa jag vet
8. Jag är väldigt seg på att svara på sms
9. Jag kollar sociala medier ca 5 gånger om dagen, mycket eller lite? Döm själv ;)
10. Jag röstar blått 
11. Jag har varit i Sundsvall en hel del även innan jag träffade Peter och flyttade hit, har ganska mycket släkt som bor här
12. Jag tycker att julen är den bästa tiden på året

 


13. Att vakna tidigt och äta en lång frukost på helgmorgnar är bland det mysigaste jag vet
14. Innan jag blev tillsammans med Peter var jag singel i 5 år
15. Jag älskar inredning och längtar tills jag får inreda en helt ny lägenhet eller hus
16. Jag äter sällan frukt men älskar bär
17. Jag och Peter har alltid haft en relation till varandra som varit mer än vänskap och vi har alltid flirtat med varandra, ibland mer ibland mindre
18. Jag är mörkrädd
19. Jag ville starta eget företag som fotograf förut, nu vet jag inte längre
20. Jag är en tävlingsmänniska och väldigt tävlingsinriktad (ibland alldeles för mycket) 
21. Jag har en hatkärlek till mitt hår
22. Jag är besatt av ljusslingor och har dem överallt hemma 
23. Melodifestivalen är en av de bästa saker jag vet
24. Ofta får jag dille på en maträtt och äter den hela tiden tills jag tröttnar och hittar något nytt
25. Jag saknar inte Stockholm

 


26. En dröm jag har är att öppna en inredningsbutik 
27. Jag har alltid ont någonstans 
28. Jag har aldrig haft långa naglar
29. När jag gick i låg- och mellanstadiet spelade jag fiol 
30. Jag älskar att skriva
31. Jag älskar Apples produkter, både funktions- och utseendemässigt 
32. Jag önskar att jag var mer intresserad av hudvård och orkade smörja in mig med diverse krämer 
33. Det sexigaste jag vet på killar är intelligens och armar
34. Jag vill åka på roadtrip i USA
35. Eftersom Peter pratar spanska är jag intresserad av att lära mig det, men för feg för att gå en kurs
36. Jag är 152 cm lång och väldigt nöjd med det
37. Jag har anmält mig till tjejvasan i mars men börjar tvivla 
38. Jag är beroende av Cola Zero 
39. Jag vet fortfarande inte vad jag vill jobba med "när jag blir stor"
40. Jag har alltid umgåtts med personer som är yngre än jag själv 
41. Jag är otroligt lättlurad 
42. Jag har ett ärr ovanför högra knät från när jag var liten och lärde mig gå
43. Kostymbyxor, skjorta och slips är enligt mig det snyggaste en kille kan klä sig i
44. Jag gråter varje dag, men aldrig inför folk. Gråter åt sorgliga saker, fina saker och åt alla mina tv-serier 
45. Jag vet vad mina barn ska heta 
46. Jag har en Harry Potter-tatuering på vänster handled

 


47. Jag och min syster har den sjukaste interna humorn 
48. Jag har mitt för- och efternamn som användarnamn på både Twitter och Instagram eftersom jag skaffa dem långt innan det blev stort och alla hade det
49. Jag har bara varit ett stort Håkan-fan i 1 1/2 år, innan dess tyckte jag att han var bra men inte mer än så
50. Jag tröttnar lätt på saker (och folk, tyvärr) 
51. Jag kan vara rätt snål ibland och bjuder ogärna folk på mat och annat
52. Jag använder aldrig jeans
53. London är min favoritstad 

 


54. Även fast jag älskar rosa tycker jag att gul är den gladaste färgen 
55. Jag och Peter har känt varandra i 11 år
56. Jag är väldigt bra på att sminka
57. Den bästa julklappen jag fått var mina studioblixtar jag fick av pappa för några år sedan
58. Jag har varit beroende av nässpray till och från i 3 år, innan dess använde jag aldrig nässpray
59. När det gäller inredning har jag väldigt svårt för mönster 
60. Jag tyckte inte om godis när jag var liten 
61. Jag gillar mer att städa specifika saker (tex spisen eller skrivbordet) och gå all in istället för att plocka upp från golvet och dammsuga 
62. Jag älskar musik man lyssnade på på 90-talet 
63. Jag har (bara) varit i 3 världsdelar, men vill åka till alla
64. Jag lär mig låttexter extremt lätt
65. Jag blir peppad av inspirerande bloggar typ Michaela Forni och Blondinbella

 


66. Jag har fullkomligt kaos i mina klädlådor 
67. Jag ogillar efterrätt 
68. Mina ögon tåras väldigt lätt när det blåser eller är väldigt ljust 
69. Jag äger säkert 100 stycken nagellack 
70. Jag har fortfarande mardrömmar om systern i Jurkyrkogården
71. Jag använder alltid vattenfast mascara 
72. Jag är extremt klantig. När jag fick min iPhone 6 försäkrade Peter den med 3 olika försäkringar 
73. Jag är jättedålig på att ta hand om mitt hår
74. Den första julen jag kan minnas kom det en tomte till oss och jag vet än idag inte vem det var, trots att jag frågar många gånger 
75. Jag har spelat WoW
76. Jag önskar att jag har skött skolan bättre
77. Jag har aldrig målat tånaglarna 
78. Jag älskar att laga mat och att baka men följer sällan recept
79. Jag tycker att kattungar är det sötaste bebisdjuret
80. Jag kan inte minnas senast jag shoppade kläder 
81. Jag bor i mina converse vår, sommar och höst
82. Gröna vindruvor är bästa frukten enligt mig, tätt följt av gröna äpplen 
83. Jag åker hellre på stadsresor än sol och bad 
84. Av alla gånger jag varit i London har det aldrig regnat
85. Jag hatar att diskutera och blir oftast arg utav det
86. Jag har väldigt svårt för personer som håller på med sin telefon när man umgås
87. Jag älskar att ha blommor hemma men är en brutal växtmördare 

 


88. Min pojkväns lilla Ford är en av de platserna jag trivs bäst på, älskar att bara åka, lyssna på musik och prata utan att ha något mål
89. Hittar jag en blogg jag verkligen gillar läser jag den från början till slut
90. Jag älskar att kolla på vloggs och youtube-utmaningar (typ cotton challenge) men hatar att kolla på s.k "roliga klipp"
91. Jag hatar när folk inte köar låtar de vill höra utan spelar dem direkt efter, eller ännu värre BYTER låt mitt i 
92. När jag köper nya strumpor sparar jag alltid dem till något speciellt tillfälle eller när jag vävars vill känna mig extra fin, även om det bara är vanliga helsvarta strumpor 
93. Jag saknar att plugga 
94. Jag och pappa har som tradition att hänga på låset på Elgiganten på juldagsmorgon

 


95. Jag kan växla humör väldigt fort 
96. Min all-time-favorite-movie är Edward Scissorhands
97. Jag är livrädd (alltså panik-livrädd) för valar, speciellt blåvalar
98. Jag älskar att kolla på frågesportsprogram, typ vem vet mest och postkodsmilionären
99. Jag passar i både guld och silver
100. Jag verkligen älskar att gå på bio

 
Till top