Emma Forsberg

Egentid.

Allmänt Permalink0
Jag och Peter pratade här om dagen om egentlig och vad vi helst av allt gör på vår egentid. Han ser gärna ikapp serier, sådana som jag inte följer. 

Många skulle nog säga att jag har egentid varje dag. Förvisso är det så, men bara för att jag inte jobbar för tillfället betyder inte det att jag ligger på soffan hela dagarna och gottar mig med tv-serier och bloggläsande. Nejdå. Jag är just nu något av en "hemmafru". Jag städar, diskar och tvättar om dagarnaeller gör om lite hemma. Det finns alltid något att göra. Visst kan jag ta längre pauser framför datorn än om jag hade jobbat, absolut. Men vissa saker måste göras varje dag och jag får dåligt samvete om jag tar en för lång paus. 
Däremot är det mer vissa dagar och andra mindre. 

Så klockan 17 när Peter slutar och jag har gjort klart middagen är även jag klar för dagen. DÅ kan jag njuta framför en tv-serie eller spela Sims eller vad jag nu känner för. I och med att Peter är hemma då så blir det inte riktigt egentid. 

Men ikväll är han borta på ett event tillsammans med hans syster. Så ikväll har jag haft egentid, alldeles för mig själv. Utan vardagssysslor. 
Jag tog en lång dusch, har läst ikapp bloggar samt boken jag håller på att läsa just nu. 
Det är egentid. 
 
 
 
 
Till top