Emma Forsberg

Flytten till Sundsvall

Om mig Permalink0
För 11 år sedan började jag 9an i en ny skola. Det var mamma som hade fixat så att jag kunde gå om nian trots att jag egentligen redan gått ur grundskolan och börjat på gymnasiet. Men jag ville plugga upp mina betyg och gå i skolan med min då bästa kompis som var ett år yngre än jag själv. 
Det dröjde inte länge förrän jag fick uppmärksamhet av en kille i klassen. Väldigt söt var han, det slutade med att vi blev tillsammans. Dock varade det inte så länge, men vi fortsatte vara vänner och hördes av lite då och då.

Sommaren 2014 skulle jag upp till Sundsvall och fira midsommar med en vän till mig. Eftersom den här killen från 9an bodde i Sundsvall sedan några år tillbaka så hörde jag av mig och frågade om han ville fira midsommar med oss, vilket han ville. 
Jag tror att det bara var rätt tillfälle, men vi började prata väldigt mycket med varandra igen och kom tillslut på att vi båda tycker om varandra. 
Så, nu 11 år efter att jag träffade den där söta killen i 9an är vi återigen tillsammans. 
Jag valde att flytta upp till Sundsvall och honom rätt fort efter att vi blivit tillsammans. 
 
Så, nu bor jag här i Sundsvall. Staden är inte helt obekant för mig då jag har släktingar här samt landställe inte alltför långt härifrån. Jag har varit en hel del i Sundsvall under min uppväxt. Detta är dock första gången jag bor här.

Och killen jag pratar om heter Peter. Mitt livs kärlek.


 
 
Till top